fbpx

Een Voedzaam Historisch Menu

  • Ontbijt: Gort, de voedzame start van de dag.
  • Lunch: Gort of een hartige soep met schapenvlees, witte erwten of bonen met spek.
  • Diner: Een voortzetting van ontbijt en lunch, een eenvoudige maar voedzame maaltijd.

Op een 18e-eeuws schip smulden bemanningsleden van dit dieet, maar toch met pijnlijke gevolgen. Klachten zoals gewrichtspijn, bloedend tandvlees en inwendige bloedingen plaagden hen, en ze wisten niet waardoor. Ze aten toch goed? Zouden sinaasappels en citroenen ook op het menu hebben gestaan? Want men wist al wel dat fruit scheurbuik kon voorkomen.

Waarom is vitamine C noodzakelijk?

Wat destijds onbekend was dat ze zonder vitamine C en fruit of groenten dood gingen. We weten nu gelukkig dat vitamine C onmisbaar is en een essentiële rol speelt in tal van lichaamsprocessen. Extra vitamine C is geen luxe, maar noodzaak.

Van veel mensen hoor ik dat ze regelmatig moe zijn, slecht slapen, hoofdpijn, verkouden zijn e.d. Van die vage klachten. Door ons drukke leven – gezin, partner, zorgen voor kinderen, vrije tijd, studie, mantelzorgen is er stress.

En stress vreet je vitamines op. Waardoor je conditie achteruit gaat. En juist die vitamine C speelt zo’n cruciale rol bij heel veel lichaamsprocessen. Daarom is aan goede supplementen vitamine C heel vaak toegevoegd. Kijk maar eens mee:

In de multivitamine “Daily”, in de kindervitamine “Kids”, Forever B12, Calcium Plus, “Vitolize” voor man en vrouw, “Beepollen” zijn in alle vitamine C toegevoegd omdat het zo belangrijk is voor je lichaam. En dan is er ook nog Forever Absorbent C. Een bijzonder hoogwaardig supplement dat geleidelijk zijn vitamine C afgeeft. Er zijn haverzemelen aan toegevoegd, waardoor je er extra lang plezier van hebt. Want vitamine C staat erom bekend dat je het na inname snel weer uit plast. Met deze Absorbent C voorkom je dat. Tis ook een gezond snoepje voor jezelf en kinderen. En o ja ook voor mensen die moeilijk pillen slikken: je zuigt hem makkelijk op.

Wil je kijken in de webshop dan zie je dat vitamine C in veel supplementen zit. En in de maand oktober met 15% korting.

Hier zijn al 12 redenen waarom je vandaag nog zou moeten overgaan om vitamine C supplementen aan je dagelijkse routine toe te voegen:

12 keer gezondheidsvoordeel van vitamine C

  1. Versterk je immuunsysteem: Het helpt je lichaam beter bestand te zijn tegen ziekten en infecties, vooral belangrijk in herfst en winter, de tijden van virussen en verkoudheden.
  2. Boost je energieniveau: Voel je je vaak vermoeid? Vitamine C geeft je extra energie.
  3. Voor een stralende huid: Vitamine C stimuleert collageenproductie en dat zorgt voor een jeugdige huid. Vertraagt rimpelvorming en je geniet van een gezonde, stralende teint.
  4. Activeer vitamine E: Veel goede gezichtscrèmes bevatten dan ook vitamine E en C, zoals deze fijne crème voor je huid.
  5. Bescherm jezelf tegen stress: Bij stress heeft je lichaam meer vitamine C nodig. Het helpt stress te verminderen en bevordert een positieve gemoedstoestand.
  6. Versterk je botten en kraakbeen: Vitamine C is nodig bij de vorming van collageen in je botten en kraakbeen, wat essentieel is voor je gezondheid en flexibel bewegen.
  7. Verbeter de opname van ijzer uit voedsel. Voor vegetariërs en veganisten of mensen die vatbaar zijn voor bloedarmoede, helpt vitamine C.
  8. Ondersteun je hart en bloedvaten: Vitamine C heb je nodig voor een gezonde hartfunctie door de conditie van je bloedvaten te bevorderen.
  9. Versterk je hersenfuncties. Zoals je leervermogen, gemoedstoestand, concentratievermogen en geheugen.
  10. Versterk je tanden en tandvlees: Vitamine C je kunt er niet zonder wanneer je gezond tandvlees en sterke tanden wilt houden. En ook voor een stralende glimlach. Want je voelt je zelf zekerder.
  11. Krachtige antioxidant: Vitamine C is een natuurlijke antioxidant die vrije radicalen bestrijdt, waardoor je cellen worden beschermd tegen celschade.
  12. Ondersteuning voor je hersenen: Vitamine C draagt bij aan een gezonde hersenfunctie, inclusief je concentratievermogen en goed geheugen.

In welke voeding zit vitamine C?

Ons lichaam produceert zelf geen vitamine C, dus moet je het uit voeding halen:

  • Citrusvruchten zoals sinaasappels, citroenen en grapefruits.
  • Bessen zoals aardbeien, frambozen en bosbessen.
  • Kiwi’s zitten boordevol vitamine C.
  • Rode paprika’s zijn rijk aan vitamine C.
  • Donkere bladgroenten zoals spinazie, boerenkool en waterkers. Ook pompoen bevat veel vitamine C.

We weten allemaal dat gezond eten essentieel is voor ons welzijn, maar soms schiet onze voeding tekort in het leveren van de nodige voedingsstoffen. Dat is waar vitamine C supplementen in beeld komen.

Wat is voor jou de beste C?

Vitamine C is dus een waardevolle aanvulling op je dagelijkse gezondheidsroutine. En zit in tal van supplementen. Investeer vandaag in je gezondheid en ontdek de voordelen van hoogwaardige vitamine C supplementen! Omdat er zoveel zijn kan ik me voorstelen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, welke voor jou het beste is. Bel of mail me gerust, ik ken de producten en ik geef graag advies op jouw maat.

Oktobermaand: supplementen actie 

In de maand oktober krijg je 15% korting bij een bestelling van supplementen en aloë vera dranken. Gebruik deze link voor het bestellen van supplementen.  
Je kan mij ook een mailtje sturen marjanne@happylifeforyou.nl.

Op jouw gezondheid!

Mijn website gebruikt cookies en verzamelt informatie over jouw gebruik van de website zodat je zo goed mogelijk van de website gebruik kan maken. Bekijk de policy verklaring voor meer informatie over wat er met jouw gegevens gebeurt.

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.